یکشنبه 09 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

همایش متمرکز زائرین حج 98 کاشان برگزار شد.

  • 14 اردیبهشت 1398
  • 12:22
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 576 بازدید
  • Article Rating
همایش متمرکز زائرین حج 98 کاشان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره حج و زیارت کاشان همایش متمرکز آموزشی - توجیهی زائرین حج تمتع سال 98 با عنوان مسافران قبله با حضور حجت الاسلام و المسلمین آقای ملاعلی نماینده محترم بعثه مقام معظم رهبری در منطقه قم و حجت الاسلام و المسلمین کلباسی رابط بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد.

این همایش  ساعت 9 صبح روز جمعه  مورخ  13/2/98 در  دانشگاه  کاشان با حضور پرشور زائرین 5 کاروان این شهرستان به تعداد 660 نفر مشتاق حرم شریف نبوی و بیت اله الحرام  با خیر مقدم  ریاست اداره حج و زیارت کاشان آغاز شد.

سپس حجت الاسلام و المسلمین احتشام امام جمعه موقت کاشان به ایراد سخنرانی پرداختند.

حجت الاسلام احتشام حج را نماد تجمع امت واحد مسلمانان شرق و غرب جهان با هرنوع نگرشي دانست وگفت: وظيفه ما براي زدودن موانع ظهور امام زمان (عج) در حج سنگين است.

حجت الاسلام احتشام افزود: حرمین شریفین سال‌ها است که اسیر دست وهابیت جنایتکار است که انشاالله به زودی با نابودی آن‌ها واربابان آن‌ها و در سایه همکاری مقاومت اسلامی و فرزندان غیور امت اسلامي به ویژه مردم قهرمان وغیور یمن پیروزمندانه وارد مسجدالحرام خواهیم شد.

وی افزود: نخستین دستاورد اصلی و فرهنگی جمعیت انبوه حج این است که دنیا متوجه خواهد شد مسلمان جهان با هر سلیقه و نگرش و روشی در این کنگره عظیم در کنار هم متحد و منسجم هستند.

حجت الاسلام احتشام گفت: فضیلت این خانه آنقدر بالا است که حتی اگر توان عبادت و ذکر و دعا نداشته باشید می‌توانید بنشینید و به خانه خدا نگاه کنید تا ثواب آن در نامه اعمال شما ثبت و ضبط شود.

وی با اشاره به اینکه رفتار واعمال هریک از زائرین بیت الله الحرام می‌تواند حجاج کشور‌های دیگر را جذب و فرهنگ مهدوی را ترویج کند و در دنیا موثر باشد، گفت: اعمال و رفتار ما در حج بايد  نمادی از شهدا در طرفداری و دفاع از اسلامی  باشد که با اسلام وهابیت متفاوت است.

حجت الاسلام احتشام گفت: حتی امر به معروف و نهی از منکر یکی از وظایف ما در زمینه سازی ظهور است كه ما باید در حج با عمل خود سفیر شهدا، امام راحل و نماد آرمان‌های اسلامی و علوی و عامل عزت و زینت ائمه اطهار باشيم.

حجت الاسلام مجتبی کلباسی، رابط بعثه مقام معظم رهبری سخنران بعدی این همایش بود که به ایراد سخنرانی پرداختند و گفت: حج نمونه کامل فریضه عبادی، سیاسی و اجتماعی است.

وی حج را گنج عظیم معرفتی در اتحاد مسلمانان دانست و با اشاره به اینکه حج زمینه ساز تشکیل حکومت جهانی مهدوی ومصداق بارز امت واحده است، افزود: حج گنج عظیم معرفتی در بین مسلمانان است که متاسفانه سیاست‌های استعماری کوس جدایی اتحاد مسلمانان را در آن می‌زند.

حجت الاسلام مجتبی کلباسی همچنین ارتقای سطح دانش و معرفت اولویت پیام رهبری برای حج دانست و اظهار داشت: حج درس‌های بزرگ توحیدی، عبادی و سیاسی دارد و لباس سفید احرام نمادی از درس معاد در حج است.

رابط بعثه مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه اسلام بر پنج پایه از جمله حج بناشده است افزود: حج ابعاد بسیار متنوع عبادی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی دارد و نمونه کاملی است که اصول و فروع در آن قرار دارد.

وی با بیان اینکه حج از ارکان اسلام و مسلمانی است که مسلمانی بدون آن معنا ندارد، گفت: حج زمینه ساز تشکیل حکومت جهانی حضرت ولی عصر (عج) و مصداق امت واحده از همه نژاد، زبان‌ها و کشور‌ها بر محور توحید است که در قرآن به آن اشاره شده است.

 

حجت الاسلام کلباسی، با اشاره به اینکه دشمنان جمع این امت واحده را نمی‌خواهند و بدنبال ضربه به آن هستند گفت: حج گنج عظیم معرفتی است که خدواند در بین مسلمانان قرارداده است، اما متاسفانه سیاست‌های استعماری کوس جدایی این اتحاد را می‌زند.

وی پیام رهبر معظم انقلاب را در بالابردن سطح دانش و معرفت حج و تکیه بر معرفت افزایی و دانش افزایی حجاج دانست و گفت: حج درس‌های بزرگ و واقعی زندگی و معاد را دارد و لباس سفید احرام و کفن پوشی حجاج نمادی از درس معاد در حج است.

حجت الاسلام کلباسی، با اشاره به اینکه حج فلسفه و اسراری دارد که نیاز به افزایش درک و مطالعه بیشتر آن است گفت: حفظ شان و شخصیت پیروان اهل بیت (ع) نیز مساله مهم دیگری است که حجاج باید در رفتار و کردار خود رعایت کنند تا با استناد به این حدیث که «کونوا لنا زینا و لاتکونوا علینا شینا» نماد عزت، زینت و افتخار اهل بیت باشند نه اینکه با رفتاری ناشاسیت باعث طعن ما باشند.

وی، حضور زائران در نماز جماعت، پرهیز از اعمالی که باعث وهن و طعن شیعه می‌شود و رعایت یکسری مسائل خاص در عربستان را خواستارشد و گفت: انجام برخی اعمالی که استحباب دارد در صورتیکه عوارض طعن شیعه را داشته باشد استحباب آن از بین می‌رود و نباید آن را انجام دهند.

در ادارمه حجت الاسلام و المسلمین ملاعلی به اجرای نمادین مناسک حج پرداختند و کم و کیف مناسک را آموزش دادند.

دکتر ساداتی نژاد نیز از میهمانان این همایش بود که در پایان این همایش به ایراد سخنرانی پرداختند.

در این همایش به رسم قدردانی، از زحمات چند ساله مرحوم محمد گلناری رئیس اسبق حج و زیارت کاشان و زنده نگهداشتن یاد و خاطره آن مرحوم کلیپی از دوران خدمت ایشان پخش شد و میهمانان و مدیران نیز به رسم یاد بود بر قاب عکس ایشان دست نوشته هایی را نوشته و امضا نمودند و این قاب را به خانواده آن مرحوم تقدیم نمودند.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.
خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست