جمعه 14 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

آخرین جزییات نام نویسی متقاضیان در کاروانهای حج 99

  • 08 اردیبهشت 1399
  • 08:03
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 487 بازدید
  • Article Rating
آخرین جزییات نام نویسی متقاضیان در کاروانهای حج 99

رئیس اداره حج و زیارت کاشان درباره برنامه‌ریزی برای حج تمتع ۹۹ گفت: با عنایت به بحران کرونا در کشورهای مختلف و ظبعاً حساسیت‌های موجود، سازمان حج و زیارت پیرو تاکیدات ریاست محترم سازمان برنامه ریزی اعزام زائرین را بر مبنای معیارهای دقیق علمی و رعایت شاخص‌های سازمان بهداشت جهانی و پروتکل‌های تدوین شده پیش خواهد برد.

وی افزود: برنامه‌ریزی و ثبت نام متقاضیان حج 99 مطابق زمان بندی قبلی و به روال عادی در حال انجام می باشد تا وضعیت مشخص شود.


*تکمیل بیش از 65 درصد ظرفیت کاروان ها
عباس نیکونیا در ادامه در زمینه ثبت نام از متقاضیان حج 99 هم گفت : تا کنون بیش از 65 درصد ظرفیت کاروان‌های حج تمتع شهرستان های کاشان و آران و بیدگل تکمیل شده و نام‌نویسی از متقاضیان طبق اعلام قبلی تا پایان خرداد 86 ادامه دارد. که متقاضیان باید برای ثبت‌نام در یکی ازکاروان‌های دارای ظرفیت خالی به سامانه https://reserve.haj.ir مراجعه و نسبت به نام‌نویسی اقدام کنند.

به گفته وی، امسال از مجموع  87 هزار و 550 نفر زائر و عوامل اجرایی در کل کشور تعداد 920 نفر از شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل به عربستان اعزام می شوند که نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

*پیشی گرفتن بانوان در نام نویسی حج 99
نیکونیا در ادامه گفت: از میان ثبت نام شدگان تاکنون، 347 نفر بانوان و 265 نفر آقایان هستند.

** ششم تیرماه آغاز اعزام ها در صورت عادی بودن شرایط
رئیس اداره حج و زیارت درباره تاریخ اعزام ها و بازگشت زائران نیز اظهار کرد: در صورت عادی بودن شرایط، اعزام زائرین از ششم تیر ماه آغاز خواهد شد و زمان بازگشت کاروانها  نیز از  15 مرداد ماه کلید خواهد خورد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه شیوع بیماری کرونا کاهش یابد و حج تمتع انجام پذیرد، تصریح کرد: انشااله درصورت برگزاری حج، اعزام زائرین کاشانی از ایستگاه پروازی امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.
نیکونیا توضیح داد: امسال 7 کاروان از شهرستان های کاشان و آران و بیدگل به سرزمین وحی اعزام خواهند شد. که 4 کاروان مدینه قبل و 3 کاروان مدینه بعد هستند. مدت زمان حضور زائران در مدینه منوره 5 شب و 6 روز برنامه ریزی شده است.

**آغاز معاینات پزشکی زائران در نیمه اول اردیبهشت ماه
نیکونیا درخصوص معاینات پزشکی و تایید استطاعت جسمی زائران نیز اشاره داشت : معاینات پزشکی زائرین با توجه به شرایط مربوط به شیوع کرونا، از نیمه اول اردیبهشت با در نظر گرفتن مسائل بهداشتی و بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت توسط کادر پزشکی به انجام می رسد.

*آموزش زائران به صورت غیر حضوری و حضوری
رئیس اداره حج و زیارت کاشان درباره موضوع آموزش زائران نیز اظهار کرد: براساس هماهنگی به عمل آمده با حوزه فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری مقرر شده که آموزش‌ها به دو شیوه غیرحضوری و حضوری انجام شود؛ پس از انجام معاینات پزشکی، فرآیند آموزش غیرحضوری آغاز و بعد از آن هم آموزش حضوری در صورت مهیا شدن شرایط، صورت می‌گیرد.

**در صورت تعطیلی حج 99، اولویت اعزام سال آینده با حفظ کنندگان ثبت نام است
عباس نیکونیا همچنین درباره احتمال تعطیلی حج تمتع امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا گفت: در این شرایط، اولویت اعزام سال آینده با زائرانی خواهد بود که وضعیت ثبت‌نام فعلی خود را حفظ کرده باشند که در این صورت در بخش هزینه‌های ارزی نیز هیچگونه افزایش قیمتی شامل آنان نخواهد شد. در صورت انصراف زائرین وجوه متقاضیان به ایشان عودت داده می شود و درصورتی متقاضی ثبت نام خود را در کاروانها حفظ نماید اولویت اعزام در صورت تعطیلی حج 99 ، در حج سال آینده محفوظ خواهد ماند.

*قیمت کاروانهای حج تمتع 99
رئیس اداره حج و زیارت کاشان در ادامه گفت: حداقل هزینه اعزام ۳۳ میلیون تومان و حداکثر 37 میلیون تومان است که البته با توجه به برنامه ریزی های انجام شده این مبالغ نیز در دو مرحله از زائران دریافت می شود.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.
خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست