یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

سوم شهریور آغاز واریز مرحله دوم هزینه سفر ثبت نام شدگان در کاروانهای حج تمتع

  • 03 شهریور 1399
  • 13:59
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 284 بازدید
  • Article Rating
سوم شهریور آغاز واریز مرحله دوم هزینه سفر ثبت نام شدگان در کاروانهای حج تمتع
رئیس سازمان حج و زیارت از فعال شدن سامانه رزرو سازمان حج و زیارت برای پرداخت مرحله دوم هزینه سفر حج تمتع ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: با توجه به پیگیری های صورت گرفته و تثبیت نرخ ارز برای زائرینی که مرحله اول هزینه سفر خود را واریز کرده ان...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت ,علی رضا رشیدیان در گفتگو با خبرگزاری  ایرنا اعلام کرد: سامانه مرتبط برای دریافت قسط دوم حج تمتع سال آینده از ساعت ۱۰ صبح تاریخ سوم شهریور فعال و به مدت ۱۰ روز برای واریز دومین مرحله هزینه سفر حج، فعال خواهد بود.
رشیدیان با بیان اینکه در حج آینده در صورت عادی بودن شرایط، زائرین مطابق سهمیه تعیین شده برای انجام مناسک حج راهی سرزمین وحی خواهند شد، تصریح کرد: تا پیش از بسته شدن سامانه ثبت نام این سازمان در ماه گذشته، 74 هزار و 800زائر ثبت نام خود را به انجام رسانده و مرحله اول هزینه سفر خود را واریز کرده اند و هم اکنون باید برای بهره مندی از نرخ ارز مصوب ۹۹دومین مرحله هزینه سفر را در فرصت اعلام شده، پرداخت نمایند.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه مرحله دوم هزینه سفر زائران اعزامی به سرزمین وحی به تناسب گروه قیمتی کاروان ها تعیین شده است، گفت: هزینه مرحله دوم واریزی از مبلغ هفت میلیون تومان تا 15میلیون و 500 هزار تومان علی الحساب تعیین شده و اگر زائری به هر دلیل از پرداخت قسط دوم خود، خودداری کند به معنای عدم تمایل به استفاده از ارز با نرخ مصوب حج تمتع ۹۹ برای حج سال 1400 است.

رشیدیان اظهار داشت: تاکنون مبلغ1800/000/000/000 تومان وجوه دریافتی از زائران در مرحله اول عیناً، برای خرید ارز به حساب بانک مرکزی واریز شده و این مبلغ به عنوان حواله ارزی برای حج سال آینده به حساب زائران منظور شده است.

وی در خصوص عدم واریز قسط دوم توسط زائران و عواقب ناشی از آن گفت: اگر به هر دلیلی زائری نتواندمرحله دوم هزینه سفرخود را در فرصت اعلام شده واریز کند سهمیه اعزام آن به سفر حج از بین نخواهد رفت اما ارائه ارز در زمان اعزام بر اساس نرخ مصوب جدید دولت محاسبه خواهد شد و اولویت اعزام با واریز کنندگان مرحله دوم هزینه سفر با شرایط و سهمیه تعیین شده خواهد بود.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.
خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست