پنجشنبه 01 آذر 1403
EN

دستورالعمل به روزرساني سایت حج و زیارت کاشان

دستورالعمل به روزرساني سایت حج و زیارت

پرتال سازمان حج و زیارت کاشان يك پرتال اطلاع‌رساني در زمينه رسالت و وظايف سازمان شامل اطلاعات گوناگون در زمينه‌هاي ثبت نام و اعزام زائران و عوامل اجرایی به سفر حج تمتع، عمره مفرده و مشتاقان زیارت ائمه اطهار و عتبات عالیات کشورهای  عراق و سوریه و ساير زمينه‌هاي مرتبط با سازمان است.

 

مهمترين مواردي كه در اين پرتال به روزرسانی مي‌گردند عبارتند از:

1- اخبار و رويدادها

2- اطلاعيه‌ها و فراخوانهای ثبت نام عمومی

3- دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های ویژه دفاتر و کارگزاران

4- نگارخانه(گزارش تصویری فعالیتهای حج و زیارت استان)

5- راهنمای استفاده از خدمات(حج، عمره و عتبات عالیات)

6- هزینه اعزامهای عتبات عالیات عراق و سوریه

7- لیست دفاتر خدمات زیارتی حج و زیارت استان

8- لينك سامانه‌ها و خدمات الكترونيكي

9- ارتباط با ما(اطلاعات تماس واحدها)

10- درج لینک تصویری سایتها و اخبار پرکاربرد در هدر و صفحه اول

11- موارد مربوط به ساختار و طراحی سایت

 

نكاتي كه بايد توسط رابطين پرتال رعايت شود:

اين آيتم ها براساس شاخص هاي SEO و نكات ارتقاء رتبه وب سايت در موتورهاي جستجو Google، Yahoo، Alexa گرد آوري شده است.
بمنظور رعايت وحدت رويه در عمليات به روزرساني پرتال سازمان، اين دستورالعمل تهيه و به ادمين‌هاي آن جهت اجرا و رعايت ابلاغ مي‌گردد:


1- عنوان پرتال (Title):

يك عنوان توصيفي شامل ۵ تا ۸ كلمه كه كلمات كليدي اصلي پرتال سازمان را شامل باشند را انتخاب ميكنيم. عنوان، اولين چيزي است كه مردم با آن در موتورهاي جستجو مواجه مي شوند. بايد توجه كرد كه وجود كلمات فارسي با استاندارد يونيكد توسط موتور جستجوي گوگل شناسائي مي شود. مهمترين كلمات كليدي پرتال را در ابتداي عنوان پرتال سازمان قرار مي‌دهيم.


نكاتي كه هنگام درج عنوان بايد مد نظر بگيريد:

-  شامل كلمات كليدي محتوي و عكس هاي آن صفحه باشد.

-   از گاما استفاده نكنيد.

-   از نظر گرامري جمله‌بندي آن درست باشد، فقط تركيب كلمات نباشد.

-   از كلماتي كه توسط موتورها منع مي‌شود استفاده نكنيد.

- تگALT در هنگام درج عكس: هنگام درج عكس و لينك حتما كادر مربوط به عنوان (title) را درج نماييد. اين خصوصيت اجازه مي‌دهد يك متن جايگزين مطالبتان شود تا اگر به هر دليلي تصويرتان نمايش داده نشد متني كه در تگ alt گذاشته ايد نمايش داده شود.


2-  توضيحات (Description tag)

اين توضيحات بين ۲۵ تا ۳۰ كلمه را شامل مي‌شوند كه در موتورهاي جستجو اگر دقت كرده باشيد در زيرURL نمايش داده مي شود پس سعي كنيد توضيحاتي را بنويسيد كه نشان دهنده محتواي سايت باشد.


3- ارتباط متقابل

-  موتورهاي جستجو مخصوصا گوگل به تعدد ارتباط ها به سايت شما حساس هستند و آنرا در رتبه سايت شما اثر مي دهند.

- يك صفحه لينكهاي مفيد بسازيد و به سايتهاي مشابه، سايت خود ارتباط دهيد، مخصوصا سايتهائي كه در موتورهاي جستجو رتبه خوبي دارند.
- از سایتهای دیگر بخواهید که به سایت شما ارتباط دهند.


۴- درج كلمات كليدي سايت (key words)

موتورهاي جستجو براي اين بخش ارزش زيادي قائل هستند و در رتبه بندي سايت شما تاثير دارد. كلمات كليدي را با كاما از يكديگر جدا كنيد. با اين روش در حداقل جا، امكان تركيبات متنوعي از كلمات كليدي سايت شما گنجانده خواهد شد.


-  نسبت كلمات كليدي به ساير كلمات در يك صفحه را چگالي يا تراكم كلمات كليدي مي نامند. مثلا اگر شما ۱۰۰ كلمه در يك صفحه داريد و چهارعدد از آنها جزو كلمات كليدي سايت شما هستند، چگالي كلمات كليدي آن صفحه ۴% است. سعي كنيد كه چگالي حدود ۳ تا ۲۰ درصد براي كلمات كليدي مهم سايت خود را تنظيم كنيد.

-  كلمات كليدي خود را تركيبي انتخاب نماييد.

- كلماتي كه حدس مي زنيد توسط موتورهاي جستجو بيشتر سرچ مي شوند را بنويسيد

- حتما كلمات كليدي را با كاراكتر , از هم جدا نماييد.

- كلمات كليدي از متن همان صفحه انتخاب شود.

- عنوان صفحه خود را حتما در كلمات كليدي بنويسيد.


۵- نكات درج پا صفحه

-  کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای حج و زیارت آذربایجان شرقی محفوظ می باشد.

-  اطلاعات مندرج در پاصفحه بشرح ذيل ميباشد:

 آدرس : کاشان، بلوار امام رضا(ع)، جنب میدان کتاب، حج و زیارت کاشان

تلفن :91و55431090

فکس : 55431092-031

پست الکترونیک : KSN@haj.ir

ساعت کاری : شنبه تا چهارشنبه ساعت 7:30 الی 14:30 ، پنجشنبه ساعت 7:30 الی 13:30


۶- ارتباط بين صفحات

- در صفحات محتوايي خود آنگونه كار كنيد كه كسي كه به هر طريق وارد آن صفحه مي شود نتواند خارج شود (مدت زمان حضور افراد را در سايت خود بالا ببريد).

- از لينك هاي داخل صفحه اي آنگونه استفاده كنيد كه بازديد كننده سايت از دكمه هاي Back و Forward نرم افزار استفاده نكند.


۷- نكات تبديل فايل به PDF

يكي از راههاي افزايش بازيابي اطلاعات مندرج در وب سايت توسط موتورهاي كاوش، غني كردن فايل هاي محتوا مي باشد. محتواهاي  PDF كه از فرمت هاي ديگر (مثل word ، power point و ...) استخراج مي‌گردد، بهتر است شرايط ذيل را دارا باشد:
 

 1- قبل از تبديل فايل word به PDF از استاندارد بودن فونتهاي بكار رفته در فايل word اطمينان حاصل فرماييد.
 

2- ازنرم افزارهاي استانداردبراي تبديل فايل ها به PDF استفاده شود كه قابليت پشتيباني از فونت هاي فارسي را داشته باشند.
 

3- متن فايل هاي PDF با استفاده از ابزار هاي جستجوي درون متني نرم افزار Acrobat قابل جستجو باشد.
 

8- حجم فايل ها

فايل هايي كه در سايت بارگذاري مي شوند به صورت فشرده و حجمي كمتر از ۳۰ مگابايت داشته باشند.
 

9- از تگ هاي <h..> حتما استفاده نماييد

تگ h اين امكان رو به موتورهاي جستجو مي دهد كه بهتر محتواي سايت شما رو درك كنند. براي اعمال اين خصوصيت متن صفحه خود را به ترتيب اهميت از heading هاي  CMSانتخاب نماييد.

- از تگ بيش از ۲ بار در يك صفحه استفاده نكنيد. فقط براي تيترهاي مهم استفاده شود.

- كل متن صفحه را در اين تگ ها قرار ندهيد، فقط براي تيترها و مطالب مهم استفاده كنيد.

 

10- صفحه ارتباط با... (تماس با ...)

اطلاعات ذيل در صفحه ارتباط با ما قرار داده شده است:

ساعت کاری،  تلفن های تماس و آدرس

 

11- زبان

زبان اصلي پرتال سازمان زبان فارسي است. صفحه خانگي و صفحه ورودي اصلي، بايد به زبان فارسي بارگذاري شود.

 

12- نقشه سايت (sitemap)

نقشه پرتال تهيه و در صفحه نخست لينك آن قرار داده شده استافزودن محتوا...