شنبه 29 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

مشاهده خبر

سرپرست اداره حج و زیارت: اعزام زائران کاشانی به عتبات عالیات عراق از سر گرفته شد

سرپرست اداره حج و زیارت: اعزام زائران کاشانی به عتبات عالیات عراق از سر گرفته شد

به گزارش روابط عمومی اداره حج و زیارت کاشان به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران - ایرنا، حمیدرضا بهروزی‌فر روز دوشنبه درگفت‌وگو با خبرنگاران افزود: با توجه به امضای تفاهم‌نامه رییس سازمان حج و زیارت با مقام‌های کشور سوریه مقرر شده سالانه ۱۰۰ هزار نفر از ایران برای زیارت مرقد مطهر حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) به این کشور مشرف شوند.

وی با بیان اینکه روال معمول سفرهای زیارتی عتبات عالیات که پیشتر از طریق شرکت مجری (شمسا) انجام می‌شد تغییر یافته است، اظهار داشت: این سفرها از این پس به صورت استانی (۳۱ استان و شهرستان کاشان) انجام می‌شود.

سرپرست اداره حج  و زیارت کاشان با اشاره به افزایش قیمت سفر به عتبات عالیات نسبت به ۲ سال گذشته، از پرداخت تسهیلات به زائران خبر داد و گفت: این مهم با بانک‌های عامل در حال پیگیری است.

وی اضافه کرد: در دور جدید سفرهای زیارتی با برنامه‌ریزی‌های انجام شده سلیقه‌های متنوع زائران در نظر گرفته شده و سفرها از یک روز تا یک ماه با شرایط متفاوت، امکانات مختلف با حداقل هزینه و باکیفیت متناسب فراهم شده است.

بهروزی‌فر با اشاره به فعالیت ۲۳ دفتر خدمات زیارتی دارای مجوز سازمان حج و زیارت شامل آران و بیدگل، کاشان و بادرود در منطقه کاشان، نسبت به کلاهبرداری برخی شرکت‌های غیرمجاز هشدار داد و به زایران توصیه کرد برای نام‌نویسی عتبات عالیات به دفترهای خدماتی مجاز، مراجعه کنند.

به گفته وی، افزایش قیمت خدمات و کیفیت نامناسب خدمات به ویژه در بخش بهداشت دفترهای خدماتی زیارتی غیرمجاز با استانداردهای سازمان حج و زیارت بسیار متفاوت است.

سرپرست اداره حج  و زیارت کاشان بدون اشاره به تعداد دفترهای خدمات زیارتی غیرمجاز در منطقه کاشان، از برخورد دستگاه‌ قضایی و پلمب این دفترها قدردانی و اضافه کرد: هم‌اکنون دفتر خدمات زیارتی غیرمجاز در منطقه وجود ندارد اما همچنان برخی افراد با سوءاستفاده از ناآگاهی شهروندان، در فضای مجازی نسبت به جذب زائران اقدام می‌کنند.

وی از تشکیل شرکت مرکزی زیارتی کارگزاران منطقه کاشان خبر داد و گفت: این شرکت از سوی دفترهای خدمات زیارتی منطقه تشکیل شده و قرار است در دور جدید، اعزام زایران به عتبات عالیات را این شرکت انجام دهد؛ بر این پایه جذب زائران از طریق دفترهای زیارتی و اعزام آنان از سوی شرکت مرکزی زیارتی کارگزاران انجام خواهد شد.

بهروزی‌فر با یادآوری تشرف ۳۴۰  زائر از منطقه کاشان در راهپیمایی اربعین حسینی امسال گفت: ۲ هزار کاشانی برای اعزام در سامانه سماح نام‌نویسی کرده بودند که با توجه به کاهش سهمیه از سوی کشور عراق، شیفتگان و دلدادگان اباعبدالله‌الحسین (ع) زیادی نتوانستند امسال به کربلا مشرف شوند، اما با این وجود شمار شرکت‌کنندگان این شهرستان از هشت استان کشور بیشتر بود.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۹۲۰ نفر از هفت کاروان برای حج تمتع سال ۱۳۹۹ ثبت کرده بودند، افزود: با توجه به شرایط کرونا این مهم به سال ۱۴۰۰ انتقال داده شد که بازهم به دلیل شرایط کرونا، انجام نشد و با قطعی کردن نام‌نویسی ۷۲۰ زایر برای حج تمتع به سال ۱۴۰۱ انتقال یافت.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.